Course Overview
Whether you are a student, a manager, a subordinate, or a homemaker, it is almost impossible to avoid being a member of a team. Teams are simply groups of people who are interdependent in the tasks they perform, who affect one another’s behavior through interaction, and who see themselves as a unique entity. The principles we review in this course related to effective team performance, team leadership, team goals, and team participation, however, are virtually the same across all kinds of teams.
Objectives
Upon completing the course, you will be able to:
- correctly identify a team and realize the values of a team in a workplace
- understand 4 stages of team development, identify the possible problems within each stage and correctly address these issues
- evaluate issues within teams and suggest optimal solutions
- understand, practice, and apply leading team techniques
- understand human differences using OCEAN personality traits
Chương trình đào tạo
General Information |
|
Leading high performance team – Syllabus |
|
00:00:00 |
|
Course main content |
00:00 |
Livestreaming |
|
Livestreaming |
|
00:00:00 |
Course Content |
--1 is Too Small a Number |
|
The importance of team |
00:00 |
|
Group discussion: The importance of team |
|
00:00:00 |
--5 Personality Traits (OCEAN) |
|
Personality |
00:00 |
|
Leading high performance team – Individual assignment |
50, 00:00 |
--4 Stages of Team Development |
|
A team life cycle – 01. Team Development Stages (Life cycle) |
00:00 |
|
A team life cycle – 02. Forming |
00:00 |
|
A team life cycle – 03. Storming |
00:00 |
|
A team life cycle – 04. Norming |
00:00 |
|
A team life cycle – 05. Performing |
00:00 |
|
A team life cycle – 06. Mr. Tim’s version |
00:00 |
|
Leading high performance team – Group assignment |
60, 00:00 |
--2 Roles of a Team Leader |
|
Roles of a team leader |
00:00 |
|
Group discussion: Truth about work |
|
00:00:00 |
--4 Disciplines of Excecution |
|
4 disciplines of execution – 01. Wildly Important Goals (WIGs) |
00:00 |
|
4 disciplines of execution – 02. Focus on Lead measures |
00:00 |
|
4 disciplines of execution – 03. Keep a Compelling Scoreboard |
00:00 |
|
4 disciplines of execution – 04. Cadence of accountabilities |
00:00 |
Other Materials |
|
Leading high performance team – Recommended reading materials |
|
00:00:00 |
|
Leading high performance team – The importance of team |
|
00:00:00 |
|
Leading high performance team – Why Everest goal is the ultimate test of a true leader |
|
00:00:00 |
|
Leading high performance team – As a leader, when should you GIVE UP on a team member? |
|
00:00:00 |
|
Leading high performance team – 4 disciplines in practice |
|
00:00:00 |
Assignment |
|
Leading high performance team – Class engagement |
60, 00:00 |
ĐÁNH GIÁ MÔN HỌC (BẮT BUỘC) |
|
Đánh giá môn học Leading high performance team ( Bắt buộc để hoàn thành) |
|
00:00:00 |
Bảng 3-1: Đánh giá của học viên về môn
STT | Tiêu chí | Đánh giá 4.4/5 (23) |
---|
1 | Nội dung thiết thực với công việc đang phụ trách | 4.3 |
2 | Khóa học có nhiều ví dụ, kiến thức mới | 4.5 |
3 | Tôi học được nhiều kiến thức, kỹ năng từ khóa học này | 4.4 |
4 | Giảng viên am hiểu chủ đề đào tạo | 4.5 |
5 | Giảng viên trình bày rõ ràng, dễ hiểu | 4.5 |
6 | Giảng viên tương tác tốt với học viên | 4.5 |
7 | Giảng viên chuyên nghiệp trong giảng dạy (ngôn từ, trang phục, thời giờ...) | 4.5 |
8 | Giao diện thân thiện, dễ sử dụng | 4.5 |
9 | Các nội dung được tổ chức tốt trên E-learning (bài giảng, bài tập, kiểm tra,..) | 4.5 |
10 | Các clip bài giảng có nhiều nội dung thú vị | 4.4 |
11 | Chất lượng âm thanh, hình ảnh các bài giảng tốt | 4.5 |
12 | Tốc độ chạy web ổn định giúp học tốt các học phần | 4.4 |
13 | Khóa học đáp ứng được mong đợi của tôi | 4.5 |
14 | Dịch vụ hỗ trợ học viên (học vụ, kỹ thuật) tốt | 4.4 |
15 | Tôi sẽ đăng ký thêm các khóa học khác của Thinking School | 4.5 |
16 | Tôi sẽ giới thiệu các khóa học của Thinking School cho bạn bè, đồng nghiệp | 4.5 |
4.4/5.0 (15)