Total Students
36 students
4.6/5
Ratings
25 ratings
Learning Method
Description: Instructor-led (F)
STT Các thành phần Ghi chú
1 - Là các khóa học được thiết kế nhằm cung cấp các kiến thức, kỹ năng, và thái độ đúng đắn cho người học về 1 chủ đề cụ thể.
- Học viên tự học theo các video clip bài giảng được ghi hình sẵn và làm các bài tập tình huống, kiểm tra được thiết lập sẵn trên hệ thống và tham gia các buổi học trực tiếp với giảng viên trên hệ thống live hay trên lớp học
Ký hiệu: F - Flipped course
2 Học trực tiếp với giảng viên: 6 buổi học online hoặc 1 ngày học offline. Các buổi học với giảng viên sẽ tập trung thực hành kỹ năng và phân tích các bài tập tình huống
3 Thời gian trung bình cần thiết để hoàn thành phần nội dung online: học viên học theo thời gian và lộ trình của bản thân 12 giờ
4 Thời gian hiệu lực tiêu chuẩn của khóa học (sau thời gian này học viên sẽ không thể truy cập khóa học) 365 ngày (từ ngày kích hoạt khóa học)
5 Thời gian hiệu lực đặc biệt: trong 1 số trường hợp khuyến mãi đặc biệt, thời gian hiệu lực có thể khác thời gian hiệu lực tiêu chuẩn Tùy thuộc gói khuyến mãi
6 Clip bài giảng: học viên có thể xem đi xem lại bài giảng trong thời gian khóa học còn hiệu lực
7 Bài kiểm tra
8 Bài tập tình huống
9 Diễn đàn thảo luận với bạn học và giảng viên
10 Chứng chỉ (digital)
11 Tài khoản: được cấp 1 lần cho duy nhất 1 học viên. Học viên không được chia sẻ tài khoản của mình cho người khác sử dụng. Thinking School có quyền chấm dứt hiệu lực tài khoản nếu phát hiện vi phạm
Livestream (F)
F

1. CRITICAL THINKING FOR MANAGERS 2024

Do you and your company encounter the following problems?  
  • Speak and write at length, but cannot express the main idea.
  • Often rambling, getting lost in details, but losing the main idea
  • Getting into endless arguments, to talk at cross purposes
  • Confusion between concepts and terms
  • Long, ineffective meetings
  • Feeling like something is wrong, but can't point it out
  • Reading the information on Facebook, I feel frustrated, but cannot accurately evaluate the quality of the information.
  • Failing to ask important questions when necessary
  Most of us (even some of you with advanced degrees) also encounter the above problems. That is a sign that our thinking is not coherent.   Critical thinking is a method that helps us improve the quality of our thinking every day in work, study, and life.   Target:     After completing the course, students can:
  1. Understand what critical thinking is. Distinguish critical thinking from things that are more like arguing, disparaging, and arguing.
  2. Identify the basic types of barriers to critical thinking and know how to remove them
  3. Understand and apply 10 standards of critical thinking to evaluate some common situations
  4. Identify 8 components of thinking and be able to ask questions to clarify these components
  5. Understand and apply critical thinking processes to analyze, evaluate, and solve problems
  6. Understand and apply 4 techniques to improve critical thinking capacity
  7.  Understand and apply the 8 characteristics of intellectual ethics
  8.  Practice skills: teamwork, presentations, debates, writing analytical essays, handling situations in work and life.
  Practice skills:
  1. Search and evaluate information and information sources
  2. Debate
  3. Present
  4. Teamwork

Course Curriculum

GENERAL INFORMATION
Introduction of course trainers 00:00:00
Critical thinking self-assessment 00:00:00
Critical thinking Casestudy 00:00:00
Recommended readings 00:00:00
WHAT IS CRITICAL THINKING
What is Critical Thinking 00:00:00
Common problems with our thinking 00:00:00
Critical thinking vs Criticism 00:00:00
Applications of Critical thinking 00:00:00
10 STANDARDS
10 Standards of Critical thinking 00:00:00
Significance 00:00:00
Relevance 00:00:00
Clarity 00:00:00
Accuracy and Precision 00:00:00
Depth – Width – Completeness 00:00:00
Logic 00:00:00
Fairness 00:00:00
LEADER AND CRITICAL THINKING
Critical thinking help you to be the good leader 00:00:00
Using the Tools of Critical Thinking for Effective Decision Making 00:00:00
IMPROVING YOUR CRITICAL THINKING
A Critical Thinking Model – Leeds University 00:00:00
AVB Framework 00:00:00
Growth Mindset 00:00:00
7 rules for creative managers 00:00:00
Personal Maps Build Closeness in Modern Teams 00:00:00
EXTRA READINGS
Critical thinking Concepts and Tools – Paul & Elder 00:00:00
Asking the right questions: A guide to Critical Thinking 00:00:00
Critical Thinking: IELTS Center 00:00:00
PANKO workers went on strike 00:00:00
What does it feel like to go from being wealthy to being poor? 00:00:00
ADDITIONAL RESOURCES
Justice: What’s The Right Thing To Do? – THE MORAL SIDE OF MURDER – Harvard University 00:00:00
Justice: What’s The Right Thing To Do? – PUTTING A PRICE TAG ON LIFE – Harvard University 00:00:00
Justice: What’s The Right Thing To Do? – FREE TO CHOOSE – Harvard University 00:00:00
Justice: What’s The Right Thing To Do? -THIS LAND IS MY LAND – Harvard University 00:00:00
Justice: What’s The Right Thing To Do? – HIRED GUNS – Harvard University 00:00:00
Justice: What’s The Right Thing To Do? – MIND YOUR MOTIVE – Harvard University 00:00:00
Justice: What’s The Right Thing To Do? – A LESSON IN LYING – Harvard University 00:00:00
Justice: What’s The Right Thing To Do? – WHATS A FAIR START? – Harvard University 00:00:00
Justice: What’s The Right Thing To Do? – ARGUING AFFIRMATIVE ACTION – Harvard University 00:00:00
Justice: What’s The Right Thing To Do? – HE GOOD CITIZEN – Harvard University 00:00:00
Justice: What’s The Right Thing To Do? – THE CLAIMS OF COMMUNITY – Harvard University 00:00:00
Justice: What’s The Right Thing To Do? – DEBATING SAME-SEX MARRIAGE – Harvard University 00:00:00

Bảng 3-1: Đánh giá của học viên về môn

No.Evaluation criteriaRating
4.6/5 (25)
1Content relevant to the job at hand4.5
2The course has many examples and new knowledge.4.6
3I learned a lot of knowledge and skills from this course.4.6
4Facilitator are knowledgeable about the training subject4.6
5Facilitator presented clearly and easily understood.4.5
6Professional facilitator in teaching (language, dress, time...)4.6
7User-friendly and easy-to-use learning website interface4.5
8Well-organized content on E-learning (lectures, exercises, tests, etc.)4.6
9Good sound and image quality of video lectures4.6
10Stable web speed helps you study well in your courses4.6
11The course met my expectations4.5
12Good and timely learner support service4.4
13Overall rating for the course4.9
4.6/5.0 (25)
No class schedule available yet.
© 2018 FASHION GARMENTS LTD.